» REKLUSE EXP
REKLUSE EXP
Rekluse EXP är instegsmodellen i deras produktfamilj av automatkopplingar. Priset är lägre än Core EXP eftersom man "återanvänder" mycket av originalkopplingen.
Det finns i stort sett 4 modeller av EXP beroende på vilken hoj de är till:
Alla motorcyklar med vajerkoppling:
Där består kopplingen i stort sett av enbart EXP-mekanismen/lamellen och andra tryckfjädrar. Spelet i kopplingspaketet ställs genom att man spänner kopplingswiren mer eller mindre och det gör att man inte har ett normalt "glapp/spel" i kopplingshandtaget. Den manuella kopplingen är 20-30% trögare beroende på att man använder hårdare kopplingsfjädrar för att kompensera för den lamell och mellanskiva man tagit bort.
Alla motorcyklar utom KTM/Husaberg med hydraulkoppling samt "normala" kopplingssfjädrar:
Kopplingen består liksom ovan i stort sett enbart av en EXP-lamell och hårdare fjädrar. Spelet i kopplingspaket ställs på själva kopplingen, så man måste ta bort kopplingskåpan.
KTM/Husaberg med "normala" kopplingsfjädrar:
Kommer utöver en EXP-lamell även med en ny slavcylinder på vilken man kan ställa spelet i kopplingspaketet externt, men även i nödfall göra så att man kan rulla igång hojen vid behov.
KTM/Husaberg med en enda tallriksfjäder:
Kommer med EXP-lamell, ny tryckplatta och ny slavcylinder med externt ställbart spel.
Det finns i stort sett 4 modeller av EXP beroende på vilken hoj de är till:
Alla motorcyklar med vajerkoppling:
Där består kopplingen i stort sett av enbart EXP-mekanismen/lamellen och andra tryckfjädrar. Spelet i kopplingspaketet ställs genom att man spänner kopplingswiren mer eller mindre och det gör att man inte har ett normalt "glapp/spel" i kopplingshandtaget. Den manuella kopplingen är 20-30% trögare beroende på att man använder hårdare kopplingsfjädrar för att kompensera för den lamell och mellanskiva man tagit bort.
Alla motorcyklar utom KTM/Husaberg med hydraulkoppling samt "normala" kopplingssfjädrar:
Kopplingen består liksom ovan i stort sett enbart av en EXP-lamell och hårdare fjädrar. Spelet i kopplingspaket ställs på själva kopplingen, så man måste ta bort kopplingskåpan.
KTM/Husaberg med "normala" kopplingsfjädrar:
Kommer utöver en EXP-lamell även med en ny slavcylinder på vilken man kan ställa spelet i kopplingspaketet externt, men även i nödfall göra så att man kan rulla igång hojen vid behov.
KTM/Husaberg med en enda tallriksfjäder:
Kommer med EXP-lamell, ny tryckplatta och ny slavcylinder med externt ställbart spel.
MODELLISTA FÖR DENNA PRODUKT | ||
Välj tillverkare nedan | ||
HONDA | Visa modeller | |
HUSABERG | Visa modeller | |
HUSQVARNA | Visa modeller | |
KAWASAKI | Visa modeller | |
KTM | Visa modeller | |
SUZUKI | Visa modeller | |
YAMAHA | Visa modeller | |